Naše služby - Velorexy
Čalounění a potahy Velorex
Čalounění a potahy šijeme z kvalitních originálních koženek s dobovým dezénem, které odolávají povětrnostním vlivům. Nabízíme je v různých barvách (včetně původní tmavě hnědé). Na střechy používáme stálobarevné střechovice. Originální barva je černá, možný je i výběr z jiných barev. Při individuální objednávce jsou možné jakékoliv barevné kombinace, různobarevné lemy a další úpravy, dle přání zákazníka.
Standardní potahy, několik druhů střech a sedaček máme trvale skladem.
Čalounění si můžete objednat samostatně, univerzální potahy, ke kterým můžeme dodat kování – očka a motýlky a potahy si poté namontujete sami. Je možné dodat jen rámy dveří a oken na potažení.
Celý Velorex můžete přivést také k nám a my jej kompletně ustrojíme. Potahy pasujeme přímo na konstrukci vašeho Velorexu. K Velorexu potřebujeme dřevěnou podlahu a zadní blatník.
Nabízíme i čalounění na Velorex sidecar.
Koženky a střechovice si můžete prohlédnout v sekci materiály Velorex.
Velorex čtyřkolový
Čtyřkolák je ukázkou toho, co dokázal socialistický průmysl vyrobit na počátku sedmdesátých let. I když jsou přední blatníky a kapota laminátové, je potahování pracnější jako u klasické tříkolky.
Čtyřkolky byly vyráběny snad v ještě horší kvalitě než jeho předchůdce. Proto neděláme standardně díly bez montáže na vozítko (co kus to originál) a čtyřkolky potahujeme dle rámu. K tomu je zapotřebí natřený rám na kolech, konstrukce dveří a rámů oken. Doporučujeme i přední blatníky a zadní blatníčky – bývají zde rozdíly v uchycení. Máme skladem jednobarevnou originál šedou koženku.
Velorexy čalouněné naší firmou po celé Evropě
Naší firmou za léta fungování prošlo nespočet Velorexů. Naštěstí má tento český ,,automobil" stále spousty fanoušků a tak z naší dílny putovaly např. do Holandska, Belgie, Rakouska, Německa, Finska a jiných evropských zemí. Těší nás, že můžeme být součástí této české historie.
Mojmír Stránský - konstrukrér Velorexu
Mojmír Stránský během 2. světové války sestrojil se svým starším bratrem Františkem motorovou tříkolku Oskar, která se po skončení války začala v České Třebové a později v Solnici vyrábět pod názvem Velorex.
V roce 1955 zkonstruoval ruční řízení automobilu, které účinkovalo na mechanickém principu a bylo použitelné pro všechny typy automobilů tehdy u nás provozovaných. Tato přestavba byla patentována a do dnešních dnů je známá (a ještě používaná) pod označením systém Stránský.
V roce 2008 nám od pana Stránského přišel milý dopis:
Archivní foto Miroslava Reka a konstruktéra Velorexu Mojmíra Stránského včetně podpisů.
Máte dotaz, nebo Vás něco zajímá?
Můžete nám zavolat, přijet za námi osobně nebo napsat e-mail.