O nás - Naši veteráni
V současné době vlastníme tyto veterány:
Gaz 69 (r. v. 1965)
Automobil jsme zakoupili v květnu 2016 v nepojízdném stavu. Po vyměnění svíček, benzínového čerpadla, jeho přetěsnění se automobil slavnostně rozjel. Pro změnu začal kouřit jak parní lokomotiva. Po doladění chladícího a vypálení výfukového systému Gaz úspěšně prošel STK.
Obytný Žuk (r. v. 1975)
V roce 2016 jsme zakoupili obytný automobil značky Žuk.
Praga 500 B.D. (r. v. 1929)
Motocykl byl pořízen v roce 1989 a to výměnou zapojízdný GAZ 69 (štábní). Motocykl ležel několik desetiletí ve stodole a tomu odpovídal stav. Nyní je již pár let po renovaci a má normální SPZ. S dokončením renovace pomáhala firma pana Krajíčka ze Šternberka.
Velorex 16/350 (r. v. 1972)
Vozidlo zakoupeno v roce 1997 na hájovně poblíž Kašperských hor. Zde stál Velorex několik let venku, neboť sešlo z původního plánovaného exportu do zahraničí. Pořizovací cena 5.000 Kč. Nyní je po kompletní renovaci – počínaje kompletním rozebráním, opískováním rámu a nakoupením většiny dílů nových. Pokud Vás zajímá na kolik toto vozidlo přišlo, budete dost překvapeni. Při započítání pořizovací hodnoty, ceny dílů, opravy motoru, podvozku a dalších se celkové náklady vyšplhaly k devadesáti tisícům.
Mercedes W116/280 SE (r. v. 1975)
Toto vozidlo jsme zakoupili v roce 1998 spíše z rozmaru a potřeby mít záložní automobil. Mercedes stál v Praze u chodníku na poloprázdných gumách a zapadaný listím. Po příchodu prodávajícího a instalaci baterie motor chytnul na první otočení a ozval se krásný hluboký zvuk řadového šestiválce s rozvodem 2xOHC. I přesto, že měl za sebou pohnutou minulost – asi deset majitelů od roku 1990, co byl dovezen do čech je Mercedes stále v původním stavu (sice s místní korozí). Svou technickou dokonalostí nás zcela uchvátil (výkon 185 PS, max. rychlost 200km / hod., zrychlení z 0 na 100km / hod. za 9.9 sec.). Místo opravy zkorodované W116 jsme v roce 2002 zakoupili stejné vozidlo, s prokazatelně najetými šedesáti tisíci kilometry. Následovala drobná přestavba a vozidlo je v plné dobové výbavě.
Norton ES 2 (r. v. 1959)
Motocykl zakoupen v roce 1994 v Brně, ve stavu odpovídajícím více než třiceti letům provozování v socialistickém Československu, bez možnosti nákupu orig. dílů. Přední vidlice zalepené epoxidem, mírně uřízlé rohy nádrže, alternátor stačil svým výkonem jen na funkci zapalování a pod. V roce 2000 byl motocykl renovován.
Norton Dominator 99 (r. v. 1961)
Motocykl jsme zakoupili v Dánsku na podzim roku 2013 v tomto stavu, za cca polovinu ceny JAWA 500 OHC. Motocykl je ve zcela originálním stavu a stav tachometru by měl odpovídat skutečnosti. Veškeré díly jsou originál Norton.
Tříkolka Ortopedie (r. v. 1948)
V létě roku 2001 přibyla do naší sbírky tříkolka ORTOPEDIE z roku 1948 (motor ČZ 125B, s SPZ).
Tříkolka ČZ 150 c (r. v. 1952)
V roce 2002 obohatila naší sbírku veteránů nákladní tříkolka ČZ 150c z roku 1952. Zakoupenou v lázních Lipník nad Bečvou. Původní majitel – zotavovna ROH, vozily se v ní kufry odborářských rekreantů. V poslední době vozila trávu králíkům. Stav velmi původní (vyjma zadních blatníků) a platné SPZ. 20.8.2009 se nám tříkolka vrátila po profesionální renovaci.
Tatra 75 cabrio (r. v. 1935)
Auto nalezeno v roce 1986 Jirkou Křečkem z Brna v okolí Písku. Původní určení – výroba traktoru. Stav mírně zoufalý. Kola propadlá do udusané hlíny ve stodole, u sedadla spolujezdce slepice snášely vejce. Půl roku před tím majitel Tatru odhlásil. Pořizovací cena 1.000,- Kčs. Dnes se tato cena zdá směšná, ale tenkrát to byly skoro celé čtvrtletní prémie manželky. Při pátrání po původu vozu jsme zjistili, že vůz byl objednán pro Schwarzenbergovo ústřední ředitelství Hluboká nad Vltavou. K vozidlu jsme časem dokoupili ještě limuzínu T75 ve stavu absolutního šrotu, ale se SPZ.
Porsche 944 (r. v. 1982)
V roce 2005 jsme zakoupili Porsche 944. Dovoz z SRN. 163HP, 2,5 litr, 4-vále.
Máte dotaz, nebo Vás něco zajímá?
Můžete nám zavolat, přijet za námi osobně nebo napsat e-mail.